سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ یکی از ملزومات باشکوه زندگی است. رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی شگرف در زندگی بر جای گذارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به تأثیر آنها بر احساسات اشاره کرد. جهانی که انسان در آن زندگی می کند، متشکل از رنگ ها و تونالیته های مختلفی است که اشیاء پیرامونی را برای ما جذاب تر نشان می دهند. موضوع استفاده از رنگ به سبب اثرات مهم روانشناسانه اش، در مبحث معماری داخلی امری مهم به شمار می رود که این امر سبب ایجاد تخصصی با عنوان رنگ بندی و رنگ شناسی در معماری و دکوراسیون داخلی شده است.

رنگ در معماری داخلی

امروزه طراحان داخلی تقریباً تمامی قوانین سابق در رابطه با استفاده از رنگ های گوناگون و ترکیب آنها با یکدیگر در معماری را در هم شکسته اند و امروز هر رنگی را می توان در دکوراسیون منزل به کار برد. دیدن رنگ ها و فضاسازی با استفاده از آنها، زمینه آرامش بخشی را در زندگی روزانه ایجاد می‌کند. خانه ای که غرق رنگ های مناسب باشد همیشه آرامش بخش است. هماهنگی میان رنگ در معماری داخلی مانند هماهنگی در نت های موسیقی می باشد که از اهمیت بالایی در ایجاد هارمونی برخوردار است. به عنوان مثال به کار بردن یک رنگ با میزان مناسبی از رنگ مکمل آن، چنانچه به درستی انجام پذیرد نتیجه ای درخشان و چشمگیر آفریده و بر جذابیت بصری افزوده که مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می گردد.

در بخش انتخاب محصولات بر اساس رنگ سایت یک دو سه سازه کلیه محصولات مرتبط با بخش دکوراسیون داخلی بر اساس رنگ بندی طبقه بندی شده اند. این امر به نوبه خود کمک بزرگی به علاقه مندان این رنگ می باشد تا کلیه محصولات با رنگ های مد نظر را به صورت یکجا مشاهده نمایند. برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون داخلی انتخاب خردمندانه رنگ ها یکی از مهمترین نکات در طراحی داخلی به حساب می آید.